Úvaha na téma - čas podávání jídel polopenze

Člověk míní, okolnosti mění. Při přemýšlení jak nastavit časy pro podávání jídel polopenze jsme se celkem zapotili. Jednodušší to přeci jen bylo u snídaní, kde se jedná o bufet (v češtině přeloženo do názvu švédské stoly, i když žádný cizinec který k nám zavítal tento název neznal). Čas od 8-9.15 hod vyhovuje celkem každému pokud je u nás na dovolené. Samozřejmě respektujeme, když ubytovaní mají nějaké, např. pracovní povinnosti a snažíme se jim vyjít vstříc a snídani připravit individuálně, i když to samozřejmě zahrnuje více práce, novou přípravu pro další ubytované, kteří si chtějí přispat atd. Snídaně před 7 hodinou poskytujeme jen vyjímečně. 
Daleko horším oříškem bylo...jak se časem ukázalo, rozhodnut, jak a kdy podávat večeře. Nakonec jsem se rozhodli pro 19 hodinu. Lehce to zní jako na dovolené ROH (pro mladší - výběrové dovolené Revolučního odborového hnutí - kde bylo vše pevně dáno), večeře se podává v 19 hodin. Ale jak jinak zajistit, aby večeře byla podána na čas, v té správné teplotě a kvalitě? Každý kuchař vám řekne, že pokud má být jídlo kvalitní, má být dovařeno a podáváno. Bohužel se nám - asi pod dojmem naší všeobecné vstřícnosti, začalo více a častěji stávat, že ubytovaní přicházejí mimo tento čas. Nejsou vyjímkou ani příchody o hodinu později. Je jasné, že např. těstoviny uvařené před hodinou už kvalitu postrádají. A kuchařka (a provozovatelka penzionu v jedné osobě) nechce taková jídla vůbec vydávat. Protože jen málokdo si řekne, no jo no, přišel jsem pozdě, ohřívané a nastavované už není ono. Prostě si většina strávníků odnese dojem, že dostali na stůl jídlo, které prostě nebylo to pravé. Bohužel není možné službu, kterou si hosté zaplatí zrušit a jednoduše říct, večeři už nedostanete. Jenže jak z toho ven. A tak jsem znovu přemýšleli a nakonec ze všeho vyšlo toto řešení. Pokud se naši milí ubytovaní nedostaví na večeři do 19.20 hod, do kdy jdou ještě jídla držet v určité kvalitě, přesuneme je do menu boxů a ubytovaní se je pak mohou vyzvednout až do konce provozní doby restaurace.  K dispozici na patře je mikrovlná trouba, kde lze jídlo ohřát. Každý, kdo si pak jídlo takto sám ohřeje, ví zcela jasně, že kvalita se prostě posunula. V neposlední řadě je to ale i výhoda pro ubytované, pokud se někde zapomenou, ví jak to bude dál.